Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Rabu, 1 Ogos 2012

Kekurangan




Aku tahu aku kekurangan
dan nyata-nyata kau lebih dari aku..
tapi tidak usah kau tunding-tunding jemari kau
dan juih-juihkan muncung mulut mu
pada kekurangan itu


Terang-terangan sudah aku beritahu
aku tahu kekurangan ku,
ia jelas tak pernah aku selindungi
tapi tak perlu kau bogelkan lagi sesuatu yang tidak pernah ditutupi
dan kemudian berikan baldu untuk membaluti?


Kekuranganku
walaupun kau lebih arif , tapi aku lebih tahu 
kerana 
kekurangan ini milikku, lahir bersama ku..
membesar bersamaku dan semua cela dan rahsianya
sentiasa di sisiku


Jadi jika jelik pandangan kau pada kekuranganku, 
maafkanku, dan alihkan kan matamu 
pada mereka yang sempurna
yang bagi mu tiada kekurangan

sebab kekurangan ini
aku tidak pernah fikir untuk sembunyikan
atau diubahkan, atau dicanangkan

Aku..
sudah lama menerima kekurangan itu
 dan kongsikan bersama mereka

Mereka..
 yang telah menerima kekuranganku
 Mereka ..
yang telah  melihat apa yang ku lihat
dalam kekuranganku


  Aku tahu kekurangan ku..



' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'