Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Ahad, 16 Mei 2010

KL LOVE STORY




Serentak kami ketawa. Sampai berair mataku menahan gelak. Budak pelayan Bar memandang kami berdua. Agaknya tertanya-tanya apa la yang dua manusia ni borak kan kat club camnie, smp tergelak mengalah muzik club. Telingaku menangkap lagu " TAIO CRUZ-BREAK YA HEART" berkumandang.

" Jadi, takde girlfrens ker… isteri ker…" sambil mataku liar melihat jari tangannya. Kot-kot ade cincin kawin ker.. kang tak pasal-pasal aku dilabel pompuan gedik, perampas suami orang. Aku bukan nyer jenis perempuan yang brutalz, reti nak menjaga diri sendiri. Sekali kene attack ngan si isterinya, mau masuk hospital seminggu? Ha.. kan ke naya…sape nak jawab…??
" Skang tgk cincin kat jari lelaki bukannya tanda dah berkwin ker.. tu dlu-dlu, zaman kuno" katanya seakan tahu jer ape yang ade di fikiran aku. Mind reader ker die nih?
" Skang kalu nak taw laki tu dah berkawin ker dah berpunya ker.. kene tengok cara dia bergaul ngan pmpuan.."

Mataku sempat melihat sekilas pandang, kesepuluh jari tangannya licin, tiada cincin, ataupun tanda-tanda pernah disarungkan cincin. Yes!! Berlagu hati aku. Aku kembali memberi tumpuan pada kata-katanya.

" … lelaki dah berkawin nih die cepat skit masuk line, ayat pun memikat jer bertapis-tapis dok sibuk nak jaga ati pmpuan tu, suara romantic.kalu pandang perempuan, direnung lame-lame.. yerlerkan, macam-macam dibayangkannya. Lelaki dah berumah tangga.."
"…yang teruna laks, cakap tak bertapis2, nak mengorat, tapi ego maintain, ckp ikut pikiran die, bukan nak jaga ati pmpuan.. masuk line lambat ler.. nak ngorat sowing amik mase sebulan lebih.." Dia meneguk fresh orangenya. Aku lihat die berbalas senyuman dengan pelayan lelaki berambut hijau . Member kot…

" Jadi awak nie jenis yang mane satu? " Tanyaku. Saje nak mengusik die. Yerlerkan, lelaki hensem cam die nih, peramah laks tu( die yang tegur aku dlu), funny and charming tetiba jer tegur aku? Ikut firasat ppuan aku, die ni nak mengorat aku nih, tambah lagi takde cincin, so sure single.. Umurpun cam mude lagi, takdeler cam bapak-bapak orang, anak 2.

" Saya? " dia memandang aku sambil tersenyum. Manis jer senyuman die tu, buat hati aku berdegup kencang. Ishh.. kalu ler die ni dak darjah tiga, aku dah cubit2 pipi die. Geram.. die nie so… charming. Cam ade tarikan. Mungkin dari pandangan matanya, snyuman die, suara die, rambutnya… percakapannya… Semuanyalah..

" Saya ni jenis buaya." Katanya sambil mengeyitkan matanya…


' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'