Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Sabtu, 22 Mei 2010

KL LOVE STORY 3



" Ye.. yer… aku dah amik dah sume yang korang pesan tu. Jap lagi aku gerak.Ngah nak gi bayar ler ni" kataku sambil meletakkan barang-barang yang aku cekau kat seven-E nie.

" 20 ringgit 40 sen" kata dak kaunter nih. Aku keluarkan duit dari purse aku.
" tak cukup kak"
" ha? Tak cukup? Tak cukup berapa?"
" tak cukup seposen"


Aduh.. dah tak pasal-pasal nak kene godek beg tangan nie. Ade ker tak duit syilingnyer.. Waktu ni la seposen begitu bernilai. Selalunya kalu jatuh seposen nie, takde sape2 yang kutip. Semua buat muke kaye jer..

" Nah.. seposen" ngah aku sibuk2 cam orang gile dok korek2 beg aku, ade pulak orang yang baik hati membantu menghulurkan duit seposen.
" terima kasih.." kataku lembut dengan senyuman yang paling manis sekali. Yerlerkan orang berbudi, kiter berbahasa.
"comelnye.." balasnya. Muka aku rasa merah padam. Comel? Ade orang cakap aku comel. Yes, yes, yes.. u make my day.
" purse awak tu comelnyer… gambar kucen" sambungnya.
Lek elek.. buat malu aku jer. Aku Cuma mampu tersenyum jer. Dah malukan? Kene ler control.

" Saya ni seven-E ni cam kedai normal saya. Dah slalu shoppin kat sini. " Lelaki itu membalas senyuman budak kaunter seven-E nie. Member ker? Yerlah tu.. dah budak laki tu truz jer membungkus barang-barang lelaki ni dalam beg plastic.

"Hello.. I sampai dulu k.. brg I bile nak bungkus?" nak jer aku cakap camtu. Tapi aku diamkan jer. Aku lihat barang-barang penyelamat aku nih- ubat gigi colgate, berus gigi, gel rambut, minyak wangi, sabun, Listerine, sikat,- uii.. mamat nie nak g melancong ker?

" saya stay kat hotel sebelah ni. Saya tak suka gune toiletries hotel. Prefer jenis yang saya pakai slalu" katanya seakan tahu fikiranku.

Terlebih peramah pula dia nih. Tapi tak kisahler. Aku senyap-senyap memerhatikan lelaki ini. Rambut kemas, kulit putih , bersih –ciri-ciri lelaki metroseksual skang nie. Sekali pandang comel cam Dennis pelakon korea tu. Ishh... over lak aku ni. Aku perhatikan pulak pakaiannya ok, kemas.. Bagus-bagus. Badan takde bau-bau. Tambah lagi point.

WaIt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mamat nie bukan ker mamat yang aku jumpa kat club last week??? Mamat buaya tu!!! –

AKu toleh ke tempat laen. Muka dah berkerut2 dah. Fikiran dah pk bukan-bukan dah. Die ingat kat aku tak?? Apa die wat kat sini? Alahai handsomenyer!! Aku tarik nafas dalam-dalam. Fikiran logic aku take place. Dah seminggu dah dik oi. Takkan la die ingat. Lainla kalu aku nie artis ker, supermodel ker. Aku insan biasa. Perempuan biasa.

" Hi, nama saya Danny" tegurnya tiba-tiba.
" Amyra" kataku pantas. Kami berbalas senyuman. Confirm die tak ingat aku.
buaya,buaya- ~~~ mana-mana perempuan pun nak dingoratnya.

Sebaik sahaja dak kaunter tu menyerahkan barang aku, truz aku cabut. Jangan dekat-dekat ngan lelaki KL camnie especially yang ngan bangganya mengaku dirinya buaya. Biasa tidur kat hotel laks tu, mesti berteman. Hmm… Amyra Binti Zulkifli, jangan pk benda buruk pasal orang laen. TAK BAIK!!

" Hei! Miss!! !!"

Aku menoleh. Mamat ni mendekati aku membuatkan aku rase cam bersalah. Aku tertinggal barang ker? Tapi sangkaan aku silap.

" Awak dah lupakan saya ker?"
" Ha?" aku bertambah confius.

Danny ketawa kecil. Die mendekati aku.
" Kat club last wik??" katanya cuba mengingatkan aku.
"Ooo… a'ah. Tak perasan. " bohongku sambil tersenyum. Danny tersenyum. Seriously, die memang sweet.
" Awak ingat saya lagi? Tak sangka" kataku cuba control perasan aku. Tak sangka die ingat aku? Wow.. sure aku nie memberi impak bsar padanya. Or.. die nak ngorat aku ker? Hehe…

" Buaya takkan lupakan mangsanya" katanya sambil mengeyitkan mata.

Aku tergamam.. siapa mangsa? Aku ker? Aku dah nak jadi mangsa buaya!!! Mak!!!

previous                                                                                                                 next


' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'