Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Ahad, 8 Ogos 2010

Berikan ku jawapan 7.5


Kenny meneguk air pepsi. Leganya bile dia dapat membasahkan tekaknya. Jam jenama rolex yang tersarung di pergelangan kirinya ditatap, sudah pukul 10 malam dan destinasi tujuan mereka masih belum jelas.

" Maneler tempat yang Neal nak bawak nie?dah berjam-jam dah perjalanan ini." Rungut Kenny dalam diam. Dia teringatkan perbincangan tempoh hari yang menjadi punca Kenny sekarang berada di sini.  

" Saya nak reka bangunan untuk kali terakhir bagi syarikat nie."
"Maksud you?" Mr Chan merenung Neal, mengharapkan penjelasan.
" Last projek saya dengan syarikat Alex belum selesai, jadi saya nak siapkannya!"
" Ooo.. projek tu? I ingat nak suruh Kenny finishkan since you nak berhenti kerja." kata Mr Chan, teringat akan projek 10 billion untuk pembinaan kawasan resort baru di Langkawi.

" Saya mahu habiskannya. Lagipun mereka mempercayai saya dan ia tidak bagus untuk reputasi syarikat sekiranya saya melakukannya separuh jalan. Lagipun, hanya tinggal lagi 30% untuk saya completekan rekaan bangunan resort itu. Ia takkan makan masa yang lama."

Mr.Chan senyum. Dia suka dengan perangai Neal nie. Bertanggungjawab dan profesional.
"Baiklah."

" Tetapi, saya nak buat finishkan rekaan ini di satu tempat lain. Bukan di sini, bukan di KL dan ...."

Neal memandang Kenny yang dari tadi hanya membisu mendengar perbincangan mereka.

" I hope Kenny can join me."

Kenny membuang tin pepsi kosong itu ke dalam tong sampah dan berjalan ke arah kereta Honda Civic warna metalic itu.

previous                                    next


' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'