Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Jumaat, 4 Mac 2011

KL LOVE STORY 37



“Amyra!!!”

Aku kaku dan hanya memandang Farish yang sedang berjalan menuju ke arahku. Bila masa pula dia ada kat sini?

“ Amyra, mana Danny?”  dan kenapalah soalan itu juga yang ditanyanya sebaik sahaja berjaya mendekati ku  yang baru sahaja keluar dari pintu club malam ini dengan niat-  untuk balik ke rumah.

Danny, Haishh..

Mendengar nama mamat tu buatkan aku rasa nak mengamuk sahaja. Segala perbuatannya di dalam tadi terbayang-bayang di mataku dan sekali lagi membuatkan hati aku rasa panas..
 
 " Amyra.. saya tanya mana Danny?" ulang Farish, masih menanti jawapanku.

“ Oh? dia.. . kat dalam la kot.“ kataku terpaksa.Sebolehnya aku taknak fikirkan pasal Danny atau peduli tentang mamat buaya tu. Aku cuma ingin balik rumah. Itu sahaja!

" Awak nak balik ke ni? Danny tahu awak nak balik?"
Encik Farish, boleh tak fahan bahawa saat ini, perkara utama yang aku tidak mahu fikirkan adalah Danny! !

Bibir ku getap menahan geram. Geram dengan perangai Danny ni. Sekurang-kurangnya hantarlah aku balik dulu, ni pergi je dengan perempuan tu! Membaranya hati ini!

Rasanya bila-bila sahaja aku boleh meletus dan sekiranya aku dengar lagi nama Danny, aku sangat pasti,  aku akan mengamuk!!

 " Danny..."

 “Danny! Danny! Danny! Dia ada dengan perempuan mana entah kat dalam tu! Saya taknak ambik peduli ok! Dia nak pergi mana- mana dengan perempuan tu pun saya tak kisah! Nak bawak balik rumah ke, tido ke, hotel ke.. suka hati dia! Saya takde apa-apa dengan si buaya gatal tak guna, jahat, siot.. suka sakit hatikan orang lain, pentingkan diri sendiri, perasan hensem tu! Lantak dialah! Puas hati?Puas! ? ha..!! . “  jerit aku memotong bicara Farish.

Pasangan kekasih  yang baru hendak masuk ke club ini, menoleh pada kami berdua. Ha, fikir aku perempuan gila la ye? Sesapa pun akan gila melayan si Danny ni! Sakit hati! Sakit jiwa!

Tak lama kemudian , aku mula menyedari perbuatan aku yang tidak sopan itu dan  serta merta aku rasa bersalah dan berdosa! Adeh.... Bukannya salah Farish sekiranya Danny buat perangai dengan perempuan lain. Bukannya salah Farish, Danny adalah seorang playboy. Bukannya salah Farish, Danny tinggalkan aku begini. Farish tidak pernahpun menyakitkan hatiku malahan dialah yang sentiasa menjaga perasaan aku. Aku yang bersalah, kerana terlalu emosi.

" Farish.. I'm sor..."
“  Oo...  Dia dengan perempuan lain ..  ” tiba-tiba Farish berbicara. Nada suaranya langsung  tidak terkejut dengan semua ini, malahan dia seakan sudah menjangka perkara ini akan berlaku Dalam masa yang sama, aku lihat kerisauan dari kerutan yang muncul di dahinya. Mungkin memikirkan di mana Danny dan perempuan itu berada sekarang, apa yang mereka lakukan dan lain-lain lagi. Susah juga jadi Farish yer?

Aku memeluk tubuh yang terasa sejuknya. Agaknya sekarang dah pukul berapa ya? Ada lagi ke teksi?Teka-teki ku sendirian.

“ Sebelum beredar dengan perempuan tu, dia ada cakap apa-apa atau pandang awak ker.."tanya Farish tiba-tiba.

“ Huh?”
Mula-mula aku tak faham apa maksud Farish tu, tapi bila difikirkan balik, masa dia beredar dengan perempuan tu tadi, dia ada sengih dan pandang ke arah aku.

Walaupun hanya sekejap, aku dapat rasakan pandangannya seakan menyuruh aku menahan dia dari beredar dengan perempuan tu. Tapi pada masa yang sama,apabila melihat dia yang tersengih itu- sengihan yang selalu dengan niat jahat bila dia ada niat nakal itu, aku abaikan sahaja apa yang aku rasakan tu.. Lagipun perasaan aku ni bukannya boleh percaya. Takkanlah kan?
“ Saya rasa awak perasan kan? He always gives that look.."
“Err.? “ aku tak tahu nak cakap apa.
“ He's teasing you Amyra.. "

" dan awak patut tahan dia tadi...“ nada suara Farish kali berbaur kehampaan. Kenapa? kenapa? Apa salah aku?

Dia mengeleng kepalanya. Dan tanpa lengah lagi, dia terus meninggalkan aku, berlari masuk ke club.  Risau sangat nampaknya! Tapi kenapa??

Salah aku kah??
Bila masa pula aku kene perhatikan body language buaya tu, dah spesis buaya, takkan lah duduk diam je. Mestilah mengekor dan melibas ke sini sana.  Macam club ni, banyaaaaak betul mangsa-mangsanya, mestilah terliur si Danny tu. Lagipun aku bukannya mak dia ker, atau girlfrend ker .. yang boleh mengarah Danny untuk tidak buat apa yang ingin dilakukannya!! Aku tidak ada hak itu.

Salah aku kah??
Danny yang bawa aku ke sini. Untuk apa?! Nak tunjuk kebuayaan dia sangat ke?! Tak payah, aku dah kenal sangat dengan dia. Mulai hari ni aku dah yakin dah terbukti Danny ni main-mainkan aku jer! Mempermainkan aku jer! Memperbodohkan aku.

Salah aku kah??
Yang silap buat tafsiran. Kan dah banyak kali difikirkan, aku dan Danny tak mungkinlah! Kenapa hati ini berdegil yang Danny mungkin menyukai aku?? Kenapalah aku naif kerana mempercayainya. Mempercayai hati aku yang hampir tertipu dan terjatuh cinta padanya.

“ He's teasing you Amyra.. "

Danny, awak memang selalu mempermainkan saya. Saya dah tak larat dah dipermainkan dan dipersendakan hati dan perasaan seperti ini. Saya ...

Perlahan-lahan aku mengatur langkah menuju ke tepi jalan raya dengan harapan adalah sebuah dua teksi yang lalu nanti.

" Saya benci awak, Danny buaya!!! !" jerit ku sekuat hati.

Namun, walaupun aku menjerit dan membenci Danny, sedaya upayaku. Diperbodohkan begini, hanya tuhan saja tahu betapa aku marah dan benci pada Danny saat ini.. namun..

Di masa yang sama, hatiku terasa sangat sakit, sebak dan ngilu.

......................   dan aku tidak tahu bagaimana hendak hentikan apa yang dirasai ini.....

Benci!! Danny bodoh!!

Aku mengesat mata yang semakin berair.

Seperti mana mereka berdua tinggalkan aku sendirian di sini, seperti itu jugalah duniaku sepatutnya. Dunia yang hanya ada aku sahaja.

Kepalaku tetiba rasa berat.  Bila masa pula bumi ni berpusing-pusing? Kenapa pula tanah ni rasa jauh je dari kaki aku? Aik?...
Pandanganku gelap. Takkanlah...


                                                                                                          next



' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'