Serpihan-Serpihan Cinta

...
SERPIHAN CINTA

Isnin, 25 April 2011

KL LOVE STORY 43





Aku membelek nombor telefon yang Farish bagi dulu. Kertas yang tertera nombornya itu, aku belek. Walaupun dah ronyok dan hampir terkoyak, dah lamekan... selamat nombornya masih lagi jelas untuk dibaca.  Aku pun hampir-hampir terlupa kewujudan nombor ini.

“ Saya hanya percaya pada Kak Amyra sahaja.  ”

Terngiang-ngiang suara si kecil Danish dalam fikiranku.

Aku belek sampul bewarna hijau tua yang tidak tertulis apa-apa. Sampul misteri yang aku tidak tahu kandungannya memcetuskan rasa ingin tahu dan curiga yang melampau. Aku confius. Apa benda nih? Aku mengingati kembali perbualan aku dan Danish.

“ Akak jangan buka tau! Bagi jer Abang Danny. Dia tahu.." pesan Danish .

Aku telan air liur. Lagi dilarang, lagi gatal lah tangan aku ni nak buka sampul ini. Surat ke? Surat ape yer agaknya?

Dia terus memegang kedua tanganku. Ditatapnya diriku dengan biji mata yang dibulatkan dan wajah yang mengharap.

“ Saya hanya percaya pada Kak Amyra sahaja.  ” dia mengulangi kata-katanya.

" Terima kasih akak! Nanti kita jumpa lagi. Bye!" 

Dia mencium pipi ku. Sambil tersengih, dia berlari meninggalkan aku, masuk ke sebuah kereta Mazda putih yang sudah menunggunya dari tadi.

Kemudian , 10 minit atau mungkin setengah jam;  aku pula  hanya tergamam duduk di bangku ini tidak bergerak-gerak. Confius. Dah ler si kecik nih tak beritahu apa-apa, muncul dan pergi sesuka hatinya sahaja. Apa dia ingat aku nih senang kena buli ke?
 
“ Saya hanya percaya pada Kak Amyra sahaja.  ”
Uish ternginga-ngiang lagi suara si genit nakal Danish ni. Why!! Why!! Haish!!

Kata-katanya dan kepercayaannya itu buatkan aku serba -salah untuk tidak menolak permintaan budak kecik ni. Walaupun aku tidak berpuas hati,  kenapa pula mesti aku yang berkmounikasi dengan Danny tentang hal ini? Kenapa Danish tidak buat sendiri? Kenapa tak suruh Farish jer buat?!!

Namun,  paling aku takut sekiranya ini salah satu trick Danny? Agaknya si kecil ni berpakat dengan abang kesayangan dia tak? ??


Pepehal pun , aku takkan sekali-kali contact danny !!. Never!! No way!! Biar aku serahkan pada yang lebih sesuai untuk tanggungjawab ini. Seseorang yang lebih mengenali Danny.  Seseorang yang Danny take serious dan tidak memperbodohkan. Aku takkan terkena lagi.Lagi jauh aku dari buaya ni, lagi selamat.!

Aku dail no telefon Farish dengan telefon bimbit nokia3360 yang aku bell dari Lowyat minggu lepas. Hanya handphone ini sahaja yang mampu aku miliki disebabkan Danny yang mencampak handphone aku dulu.huhu.. nak kena kumpul duit 6 bulan lagi... huhuhu

Tut... tut.. tut...

Tut...tut.. tut..

Lama pula dia nak angkat. Kalau ada caller ringtone sedap gak. Ni lagu.. tut..tut.. jer.. bak kata Syu.

Agaknya apa yang dibuat nya?

Eh, macamana kalau dia berada bersama Danny?!! Macam mana kalau Danny yang angkat? Eissh... takkan lah kan?!!

‘Hello”
Aku baru sahaja hendak mematikan panggilanbila telefon yang bordering itu secara mengejut diangkat.Noo!!

"Hello?"

“ Err.. Hello. Hai Farish, ni Amyra.” kataku memperkenalkan  diri dengan nada suara yang dicontrol-control nervous.Nape pula aku nak nervous nih.. adakah sebab suaranya yang macho dan sweet dalam telefon tu buatkan aku gementar?


“ Awak busy tak? Boleh jumpa saya kat taman dekat cafe awak tu tak ? Saya ade benda nak mintak tolong awak.”

'Uh..huh.." 

previous

next 


' " If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it " ~Toni Morrison'